Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání parametrů pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního signálu elektrokardiogramu
Jančová, Ivana ; Viščor,, Ivo (oponent) ; Jurák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vysokofrekvenčního EKG, konkrétně parametry pro stanovení srdeční asynchronie z amplitudových obálek ultravysokofrekvenčního EKG. V teoretické části práce je popsáno konvenční a vysokofrekvenční EKG, způsob jejich snímání a parametry získaného záznamu. Dále je popsán převodní systém srdeční a jeho blokády. Na tuto problematiku navazují kapitoly o srdeční asynchronii a její léčbě pomocí biventrikulárního kardiostimulátoru – resynchronizační terapie. Kapitola o resynchronizační terapii zahrnuje popis metod používaných pro indikaci k terapii na základě konvenčního i vysokofrekvenčního EKG. V praktické části práce jsou navrženy nové parametry pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního EKG, naprogramována jejich detekce v prostředí MATLAB a popsána její realizace. V poslední části práci je popsáno statistické vyhodnocení dat a je rozhodnuto o vhodnosti použití navržených parametrů.
Měření polohy těžiště motocyklu
Vaněček, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Měření výškové polohy těžiště u vozidel SUV
Foldyna, Petr ; Mikulec, Roman (oponent) ; Křižák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením výšky těžiště u vozidel SUV. V teoretické části je pozornost věnována problematice těžiště a vlivu těžiště vozidla na jeho jízdní stabilitu. Dále jsou zde rozebrány jednotlivé metody měření výškové polohy těžiště u osobních vozidel. V praktické části práce je provedeno experimentální měření výšky těžiště vybraných vozidel SUV při různém zatížení, za použití metody naklápění vozidla na nápravu. Výška těžiště u vozidel s kapacitou pro pět osob dosahovala hodnot od 606 do 697 mm, přičemž nejnižší hodnota náleží vozidlu Toyota RAV4 Hybrid při zatížení řidičem. Nejvyšší hodnota byla zjištěna u vozidla Kia Sportage při zatížení třemi osobami. Zvláštním případem je vozidlo Landrover Defender, které má kapacitu pro devět osob. Tomuto byla zjištěna výšková poloha těžiště v rozmezí od 705 do 874 mm. Nejnižší hodnota byla zjištěna při zatížení řidičem, nejvyšší hodnota při zatížení devíti osobami. Pouze u vozidla Nissan Qashqai byla potvrzena rostoucí závislost mezi přírůstkem zatížení a výškovou polohou těžiště vozidla. Podobný trend byl zjištěn u vozidel Toyota RAV4 Hybrid, Jeep Compass a Landrover Defender. Zjištěné hodnoty mohou být použity při analýzách dopravních nehod vozidel SUV.
Návrh zařízení pro měření tenzoru setrvačnosti vozidla
Lanči, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zařízení umožňující měřit momenty setrvačnosti motorového vozidla kolem několika různoběžných os. Poté byl vytvořen trojrozměrný model navrženého zařízení v programu Pro/ENGINEER. Analýza napjatosti vybraných součástí byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu ANSYS.
The front axle of the three-wheel hobby vehicle
Mlynár, Adam ; Brandejs, Jan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with design of front double wishbone suspension adaptable to reverse trike vehicle. The first chapter is devoted to the overview of three-wheel vehicles, the basic geometrical parameters of the axles and the introduction of the modified vehicle. The next chapter contains a suggestion of suitable geometry and kinematics of the axle and is inspected in program Lotus Suspension Analysis. The conclusion is devoted to conceptual design and structural design in program SolidWorks 2016. A suitable stiffness of the suspension is also proposed, and the factor of safety of the arms and the steering knuckle is checked by finite element analysis.
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Konvenční a adaptivní metody nastavení parametrů regulátoru pro řízení letové výšky letadla s pohyblivou pozicí těžiště v prostředí MATLAB - Simulink
Náglová, Katarína ; Burlak, Vladimír (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na riadenie výšky letu lietadla v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu. V teoretickej časti sú popísané základy aerodynamiky, ktoré sú nevyhnutné pre pochopenie správania sa lietadla a možností jeho ovládania. Ďalej sú uvedené základné matematické rovnice, ktoré boli podkladom pre spracovanie modelu nelineárneho lietadla. V druhej polovici teoretickej časti sú spomenuté základy stavovej teórie a stability systémov. Na túto časť nadväzujú možnosti využitia niektorých z adaptívnych či konvenčných metód pre nastavenie parametrov regulátora. V praktickej časti sú uvedené postupy návrhov jednotlivých parametrov regulátora pre udržanie letových veličín - autopilotov. Základným krokom je schopnosť systému určiť aktuálnu polohu ťažiska a na základe tejto informácie prispôsobiť konštanty vybraného regulátoru pre udržanie konštantnej letovej výšky. Takto navrhnutý systém riadenia v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu je otestovaný na nelineárnom modeli, ktorý lepšie reprezentuje skutočné podmienky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.